ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA - OTRZYMASZ 5% KOD RABATOWY NA PIERWSZY WYNAJEM
Nowy model Mercedesa GLC – jedna z gorętszych premier tego roku
08-07-2022

Nowy model Mercedesa GLC – jedna z gorętszych premier tego roku

Każdy rok niesie ze sobą długo wyczekiwane premiery nowych modeli samochodów. Aktualnie cały motoryzacyjny świat skupił wzrok na gwieździe Mercedesa — światło dzienne ujrzał bowiem najnowszy GLC. To właśnie ten SUV jest drugim w Polsce i  Europie (dane za 2021 rok) najchętniej kupowanym modelem Mercedesa. Wyróżnił się on wyrazistym designem, sporą przestrzenią i sensowną gamą silników. Czy nowa odmiana powtórzy ten sukces i utrzyma znakomite wyniki sprzedażowe?

Wizualne zmiany – czy jest ich dużo?

Spoglądając na nowego Mercedesa GLC początkowo nie zauważymy większych różnic względem poprzednika, jednak uwagę zwraca zmieniony pas przedni, w którym reflektory łączą się z osłoną chłodnicy. Zmiany dostrzeżemy także z tylu — przeprojektowane tylne lampy optycznie poszerzyły auto. Zmiany zaszły także w wymiarach. Nowy model Mercedesa zyskał nie tylko dodatkowe 6cm długości, ale również o 50l większy bagażnik. Cały pojazd jest więc długi na 4,72m, a szeroki standardowo na 1,89m. Co ciekawsze, profil nadwozia jest skonstruowany w sposób bardziej aerodynamiczny niż miało to miejsce w starszych wersjach. Przekłada się to bezpośrednio na osiągi i mniejsze spalanie. Odnośnie do pojemności bagażnika — ten w standardowej wersji lub miękkiej hybrydzie gwarantuje aż 600 l przestrzeni. Jeśli zdecydujemy się na odmianę typu plug-in, przez wzgląd na zastosowanie znacznie większej baterii, pojemność spadnie do 463 l.

Nowoczesne rozwiązania i stylowe wnętrze

Sporą zaletą nowych Mercedesów GLC jest możliwość przejechania bardzo długich dystansów na silniku elektrycznym. Ponad 100 km zasięgu w każdej wersji silnikowej i możliwość rozpędzenia się na samym trybie EV do 140 km/h to świetne wyniki. Ponadto korzystając z szybkiej ładowarki na prąd stały, auto naładujemy już w 30 minut. Nowy GLC robi wrażenie także wewnątrz. Elegancki, ascetyczny i intuicyjny kokpit przypomina ten znany z nowej Klasy C — chromowane nawiewy, minimalna ilość przycisków i dwa około 12-calowe wyświetlacze — jeden wskazujący prędkość i inne dane istotne dla kierowcy a drugi pozwalający na obsługę systemu MBUX. Uwagę zwraca także trójramienna, wielofunkcyjna kierownica. [caption id="attachment_14979" align="aligncenter" width="730"] Źródło: Autokult.pl[/caption]

Podstawowe, dostępne silniki z napędem 4x4

Trendy rynku motoryzacyjnego spowodowały, że całą gamę silnikową nowego GLC  obejmują jednostki benzynowe i wysokoprężne wyposażone w układ miękkiej hybrydy 48V ze zintegrowanym rozruszniko-alternatorem. Do wyboru jest także rozwiązanie plug-in.

Silniki z układem miękkiej hybrydy 48V:

  • Mercedes GLC 200 4Maticczterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów generuje moc 204 KM, które w połączeniu z 9-biegową skrzynią 9G-Tronic i momentem obrotowym na poziomie 320Nm rozpędzają auto od 0 do 100 km/h w ciągu 7,8 s. Prędkość maksymalna GLC w tej odmianie to 220 km/h.
  • Mercedes GLC 300 4Matic – znacznie mocniejsza benzyna, która oferuje 258 KM i sprint do setki w czasie zaledwie 6,2 s. Prędkość maksymalna w tej wersji to 240 km/h.
  • Mercedes GLC 220d 4Matic – czterocylindrowy diesel ze zbliżonymi do GLC 200 osiągami — 197 KM i 440Nm pozwala rozpędzić się do setki w czasie 8 sekund i osiągnąć maksymalną prędkość na poziomie 219 km/h. Na uwagę w tej odmianie zasługuje bardzo niskie spalanie — producent obiecuje średnie zużycie paliwa na poziomie 5,5l/100km.

Silniki hybrydowe plug-in:

  • Mercedes GLC 300 e 4Matic – w przypadku hybryd plug-in także zastosowano automatyczną przekładnię 9G-Tronic. W ten wersji GLC oferuje aż 313 KM, 550Nm i wsparcie silnika elektrycznego. Do setki rozpędzimy się w 6,7 s, a maksymalna prędkość jaką uda nam się osiągnąć to 218 km/h. Spalanie? Producent obiecuje średnie zużycie paliwa na poziomie ok. 0,7 l/100 km.
  • Mercedes GLC 400 e 4Matic – aktualnie najmocniejsza wersja silnikowa nowego GLC — 381 KM i 650Nm brzmi bardzo dobrze. Auto w tej wersji pierwszą setkę osiąga w zaledwie 5,6 s a jego prędkość maksymalna to 237 km/h. Warto zaznaczyć, że na samym trybie elektrycznym pojazd jest w stanie przejechać aż 120 km.
  • Mercedes GLC 300 de 4Matic – w ofercie nie mogło zabraknąć również hybrydowego diesla z systemem plug-in, który mocno zaskakuje niewiarygodnie niskim spalaniem (0,6l/100 km) a przy tym bardzo dobrymi parametrami (335 KM, 750 Nm). Auto do setki rozpędza się w 6,7 s, maksymalnie rozpędzi się do 217 km/h a jego zasięg elektryczny to aż 117 km.

Kiedy poznamy cenę i datę premiery?

Fani motoryzacji zastanawiają się kiedy nastąpi oficjalna premiera Mercedesa GLC. Producent nie wskazał dokładnej daty, jednak wiadomo, że wydarzenie nastąpi w trzecim kwartale roku 2022. Na pytanie, ile kosztuje nowy Mercedes GLC odpowiadamy, że będzie droższy od poprzednika. Ceny podstawowych modeli zaczynają się od ok. 180 000 zł. Najdroższym modelem w gamie będzie oczywiście wersja AMG, a konkretnie Mercedes AMG GLC 63 S 4Matic +, którego cena ma oscylować w granicach 475 tysięcy złotych. Oczywiście cena końcowa zależeć będzie przede wszystkim od wyposażenia.